Köpvillkor

1. Allmänna villkor

1.1 Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”) gör en beställning via www.facingnature.se (”Webbplatsen”). Avtal ingås mellan Kund och Facing Nature AB, org. nr. 559259-9871.

Kontaktuppgifter: Facing Nature AB, Sundsgatan 17, 661 40 Säffle. E-mail: support@facingnature.se

1.2 Facing Nature expedierar inte köp till personer under 18 år. Kunder under 18 år måste ha målsmans godkännande.

 

2. Kunduppgifter

2.1 Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständigt ifyllda. Kund ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om behandling av personuppgifter finns i Facing Natures Integritetspolicy, som är en del av dessa Villkor.

 

3. Priser & Betalning

3.1 Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser när som helst och utan förvarning (ändringar gäller ej de beställningar där vi har skickat dig en orderbekräftelse).

3.2 Vi erbjuder betalning via kontokort samt kreditkort (Visa, MasterCard, American Express, Maestro, MasterCard & Visa). Vi erbjuder även betalning via Klarna AB genom följande tjänster; direktbetalning, dela upp & få först betala sen. Med Klarna AB kan du handla nu och betala efter leverans och behöver inte uppge dina kortuppgifter. Vi tar inte ut någon extra kostnad om du väljer att betala med Klarna AB. När du godkänner Facing Nature AB:s köpvillkor och betalar med någon av Klarna AB:s lösningar, godkänner du även Klarna AB:s villkor. Deras aktuella villkor hittar du på https://klarna.com/sv/villkor.

 

4. Fraktkostnader

4.1 Det är alltid fri frakt på din order hos Facing Nature AB, oavsett köpsumma.

 

5. Leverans

5.1 Vi levererar våra produkter till hela Sverige. Vi skickar vanligtvis din order inom 24 timmar på helgfria vardagar och leveranstiden är normalt 2-3 dagar.

5.2 Vi skickar alla paket med Postnord AB Sverige.

5.3 Om vi av någon anledning inte kan leverera din order inom avtalad tid ska du upplysas om ny leveranstidpunkt. Du har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden har varit av väsentlig betydelse. Kunden kontaktas direkt via e-mail om en vara p.g.a. olika anledningar inte kan levereras.  Kunden har alltid rätt att häva sitt köp om leveranstiden har blivit längre än beräknat.

 

6. Ångerrätt & Återbetalning

6.1 Facing Nature AB följer Distanshandelslagen (2000:274) som ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Det innebär att du som kund har rätt att ångra och returnera ditt köp inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. Önskar du som kund att returnera dina produkter, vänligen kontakta oss på support@facingnature.se och ange ditt ordernummer samt skäl till att du vill returnera produkten så tillhandahåller vi en förbetald retursedel via e-mail för utskrift. Vår returadress är Sundsgatan 17, 661 40, Säffle.

 

7. Reklamation

7.1 Vi följer gällande regler i konsumentköplagen (1990:932). Det innebär att du har rätt att reklamera en vara under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället samt att du meddelar oss detta inom skälig tid efter att du märkt felet av varan. Kontakta oss på support@facingnature.se, uppge ordernummer, namn och en utförlig beskrivning på vad som är fel på produkten så skickar vi en retursedel.

 

8. Tillämplig lag och tvist

8.1 Tvister ska i första hand lösas av Facing Nature AB:s kundservice. Skulle du inte vara nöjd med det beslutet kan du ta hjälp av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) som kan hjälpa dig som konsument att lösa en tvist.  ARN nås antingen via hemsidan www.arn.se eller adress Box 174, 101 23 Stockholm. Du har även möjlighet att lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr.

 

9. Integritetspolicy

9.1 Vi kommer att behandla all personlig information konfidentiellt och kommer endast att använda den i enlighet med vår integritetspolicy.